Så jobbar vi med personuppgifter

Den 25 maj 2018 började den nya dataskyddslagen GDPR att gälla inom EU. Den ersatte den svenska personuppgiftslagen (PuL). Det innebar förändringar för oss som behandlar personuppgifter och du fick stärkta rättigheter när det gäller personlig integritet. En personuppgift är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till en enskild person. En vanlig behandling av personuppgift är till exempel: insamling, registrering, lagring, organisering och bearbetning.

Vilken information sparar vi om dig?

När du blir kund hos oss så sparar vi de uppgifter som är relevanta för att vi ska kunna uppfylla köpeavtalet. Det är dina kontaktuppgifter och befattning samt din faktureringsadress. Om det är en utbildning/konferens som du har köpt så sparar vi också information om du har någon kostallergi. Lagringen om din kostallergi tar vi bort när utbildningen/konferensen är genomförd. Vi registrerar inga uppgifter om dig som vi inte har användning för.

Vi vänder oss till dig i din yrkesroll. Nästan all information som vi behandlar är kopplad till ditt arbete. I de fall vi har privata uppgifter, till exempel en privat mejladress eller postadress, så är det för att du själv har angivit dessa till oss. Vi sparar dina uppgifter så länge du är aktiv eller att vi utifrån din yrkesroll bedömer att du är en potentiell framtida kund till oss. Vi sparar dina personuppgifter så länge det är nödvändigt. Du kan när som helst avregistrera dig.

Vi skyddar dina personuppgifter

Vi ser till att dina personuppgifter är skyddade hos oss och att behandlingen följer dataskyddsreglerna, våra interna riktlinjer och rutiner. Vi säljer aldrig dina personuppgifter till andra företag. 

Se vår integritetspolicy för mer information kring hantering av personuppgifter. 

Du kan när som helst ställa frågor till oss om ovanstående. Du når oss på info@arbetsmiljoforum.se eller genom att ringa 0586-421 00, fråga efter Annica Taban.